samseng

Standard

Hi kamu~ thanks for dropping by~ btw i have been having my driving license for 2 years now.. but actively driving for a year? so yea….. for a year atu bnyk pengalaman di jalanraya ku tempuhi…. some of them are…. i’ll list 2 yang aku paling tersangat2 HATE….

1. Traffic light bullies

2. Highway bullies

Wanna know what happen to me?? i guess some of you pernah ni mengelami situation ani just that since we are in Brunei case road bullies ani inda lah kali berapa trok ah like certain countries we know yang sanggup masuk ke dalam kereta, mengugut… etc.. NAUZUBILLAH! Tapi i would like to share so that we can be more aware especially us, the girls..  yang penting jangan di layan ulah2 samseng2 jalanan ani and KUNCI your car ALL the time! This was what happen to me several days ago and today…

Last week when i was waiting for the green light arah traffic light suddenly i saw the passenger from the car next to me lambai2 bah… i tot he was someone i know.. so aku liat laaaaa… sikit lagi kan ku lambai.. kali inda ku kenal….huhu so ku inda duli….. but uncomfortable bah.. knowing that orang sebalah mu ani liat2….. how i wish time atu my kereta tinted very very dark black…… kali inda di sangka2 pemajal jenis urangnya di keluarkan nya tangannya bah dari tabuk keretanya.. laki2 ani passenger not the driver.. aku arah left lane, ia right lane.. aku pun tekajut lah…. dalam ati ku majal jua.. …… nasib time atu hijau sudah lampu.. doa2 ku dalam ati.. mudahan tah ia inda mengacau aku driving….. takut ku…… tapi inda plg mengacau….. tapi apa nah…… di dapan aku kereta drg….huhuhu meliat2 dari ceramin… then ku cuba potong.. p capi2 di lajukannya keretanya…. malar ku doa2.. mudahanth inda apa2….. kali dapat ku potong.. lapas tu drg masuk ke simpang tanjong maya…….. fuh! nyaman banar ati ku time atu!

Road bullies ni ku experience tadi……. STRESSSSSS! aku tekajut rah highway ani ada kereta sebalah ku… constant speednya sama aku….. so it makes our car parallel.. sekali lagi aku pikir he was someone i know.. tapi inda!huhuhu neves ku eh…. aku try to slow down my car.. ia pun slow.. aku laju.. ia laju jua….. ia inda plg mengambang p senyum2 kambing saja……. ceh! malas ku kan melayan….. mun membahayakan nyawa ku cemana jua ku kan beguna…. nda ja?? a real guy will make sure his girl will stay safe walau di mana pun…. ani apa…… membahayakan aku…. malas ku menoleh.. ku pasang lagu basar2…. dalam atu ku ‘ANTAM AGATAH KAU MAIN SORANG2’ AHAHAH lama2 ia give up jua…… nasib jualah aaa inda pa2…… malar ku bedoa2 dalam ati.. huhuhuh

My dad always remind us, ‘tani pun sekuat ati behati2 di jalan raya mun urang lain inda behati sama jua tu.. malang inda bebau..’ so true aaaa… sama2laa tani berhati2 aaaaaa.. so ladies….. be strong…. jangan saja di gagahi road bullies ani.. lau di lawan makin menjadi2 tu…… just stay calm and banyakkan bedoa semoga perjalanan tani dimudahkan and selamat sampai ke destinasi yang di tuju~ 🙂

the beautiful sunset on my way home today 🙂

 

Love, M.M.

9 responses »

  1. Hi Mui. Dropping by just to say hellooo! Good luck for your final exams. All the best to you. YOU can do IT. I believe in you (bari kasian bunyi ku. macam2 sudah kata2 semangat yang ku tau, ku keluarkan… hahahahah)

  2. HELLLOOOO KM!!! Long time no chit chat wif u aaa… Awww so sweet… Terima kasih bnyk2 maci~ really need that inspiration~ thank u banget~ Good luck to u too as well in ur career..aseh! career aaah..aha jgn inda galatsss…ahahah tq checher zurah~

  3. bukan samseng tu Mui..drg kan bagi ko msg..rim tayar mu tanggal..banar..agatah ko cek awal ane..mls ku menagur di ubd..takut ko malu..ada tu arh highway around tanjung maya ku nmpak ampai2..nda apa bah bulih ambil..daripada ko bali yg baru.kekeke

      • kau nda jua mau mgambil..gulik left lane pastu esuk right lane lgi..baik jua daripada ko pinjam2 steering ku..weird..kekeke

      • mestilah dua stereng..pakai left lane,satu stereng,right lane another stereng..heihhh yth ku nda suka draib..sibuk bah

Leave a comment